niedziela, 16 marca 2014

Cambridge czyli TEDx i chińszczyzna

jak już kiedyś pisałam co jakiś czas w szkole jest weekend kiedy nie mogę zostać w akademiku. Odwiedzam wtedy swoja opiekunkę prawną w Cambridge. Jak na razie najlepsze weekendy jakie spędziłam w Anglii. W ostatnim tygodniu również ruszyłam na podbój miasta najlepszego Uniwersytetu w Anglii.

Zaczęło się pięknie bo upiekłam sernik na dzień kobiet :) Mhmmm, pychotka!

Ale co najważniejsze w sobotę cały dzień spędziłam na Trinity College na wykładach TEDx. Kilka słów o samej idei takich wydarzeń Jest to seria wykładów ( u nas w trzech blokach) gdzie każdy wykład trwa nie więcej niż 20 minut. Co jest bardzo wyjątkowego w tych spotkań to fakt, że każdy tam może przemawiać. I tak było i na Cambridge, byli zarówno studenci, wykładowcy, doktoranci, nastolatka z Afryki, utalentowanej muzycznie młodej dziewczyny, mamy dwójki dzieci. tak więc chciałabym wam opisać wykład, który zrobił na mnie największe wrażenie.

Tak generalnie wyglądała rozpiska na cały dzień:




Wykład Marca Kosaka zatytułowany "1.3 milion reasons to get out of your bed every day" czyli "1.3 miliona powodów by codziennie wstać z łóżka". Marc już od lat 80. zajmuje się problemami i śmiercią spowodowanymi używaniem jednorazowych strzykawek wiele razy, zarówno w biednych szpitalach jak i przez dzieci do zabawy. Przejechał świat wzdłuż i wszerz, by wreszcie stworzyć strzykawkę, którą gdy staramy się napełnić drugi raz rozpada nam się na pół. Po wielu próbach WHO zgodziło się stworzyć z nim wspólnie projekt, który będzie teraz wdrażany. 

Poza tym wykładem wysłuchałam przemówienie typowej brytyjskiej mamy o tym jak zredukować ilość śmieci do zera. inna kobieta opowiadała o tym jak samotnie spędziła ponad 3 miesiące na oceanie. Student fizyki opowiadał o tym jak nauka może być ciekawa, dostępna i kojarzona z atrakcyjnością (powiem szczerze, ze niczego nowego nie odkrył, bowiem już w "Sherlocku" stwierdzono, że "Brainy is the new sexy" :D). Byli też doktorzy z czego jeden z nich opowiadał o źródłach energii i o tym jak używać ich rozważnie. 

Większość wykładów została bardzo pozytywnie odebrana przez publikę. Niezależnie zy opowiadał student, profesor czy 17 - latek. 

Jeśli spodobała wam się idea TEDa zapraszam na ich oficjalną stronę .

Ja chciałabym podzielić sie z wami wykładami z działu psychologii, które mnie niesamowicie zainteresowały:

Wykład Elizabeth Loftus - Elizabeth Loftus jest amerykańskim psychologiem, który znaczna część zycia poświecił na to jak nasze wspomnienia są kreowane, jak można an nie wpłynać i co z tego wynika. Bardzo ciekawe.

Jak rozpoznać kłamcę? - Pamela Meyer opowiada o tym jak i dlaczego kłamiemy oraz jak to rozpoznać. Zdecydowanie dla fanów "Lie to me" :)

Tutaj wykłady wedle tematów

I kilka zdjęć:

Scena:



Ulotka, która otrzymał każdy uczestnik:


Wiec tak minęła mi ubiegła sobota, w niedziele natomiast korzystając z pięknej pogody przespacerowałam się po Cambridge by zakończyć mój pobyt tam pyszna chińszczyzną. Wybrałyśmy paseczki wieprzowiny smażone w głębokim tłuszczu oraz kurczaka teriyaki (tak wiem, ze jest to oryginalnie potrawa japońska, ale nie wnikałam w szczegóły i dlaczego znalazła się w chińskiej restauracji. ) Wszystkim, którym uda się kiedyś wycieczka do Cambridge polecam chińska restauracje naprzeciwko głównego Kościoła. 

Tak więc do usłyszenia,
Weronika

2 komentarze: