sobota, 18 stycznia 2014

Pogoda

Dzisiaj tak jak sam tytuł podpowiada fakty i mity na temat angielskiej pogody z mojego pięciomiesięcznego doświadczenia.

1. Ciągle pada - fakt i mit w jednym to znaczy do listopada padało bardzo rzadko. Rzadziej padało tutaj niż w Poznaniu. Natomiast teraz (od mojego powrotu po Świętach) pada prawie cały czas. Kilka razy w nocy padało tak głośno, że nie dało się spać (uroki okna dachowego). Pada grad, pada deszcz i przez znaczną część dnia. Gdy rozmawiam na skype czasami pada tak mocno, że nie da się rozmawiać ze względu na hałas

2. Ciepła zima - zdecydowanie fakt. (Chociaż warto mieć na uwadze, że mieszkam w południowej części Anglii). Mimo, że za Polską pierwsze przymrozki u mnie cały czas jest z 10 stopni. Czasami pewnie nawet więcej. dziewczyny na wf (który mają na dworze) cały czas ubierają spódniczki (takie jak do gry w tenisa) i nie zamarzają wiec myśle, ze ejst to dostateczny dowód.

3. Zimne lato - mit. Tak jak ans uczą zima powinna tutaj być ciepła a lato chłodne, w tym roku nawet we wrześniu było naprawdę gorąco. I mając na myśli gorąco mowie o temperaturze z 3 na przodzie.

4. Ciemno i ponuro - Niestety fakt, tak jak pisałam w punkcie 1. obecnie gdy pada i pada na dworze jest ciemno. Chociaż wiem, że tak samo jest w Polsce - uroki zimy. Gdy wstaję to ciemno, gdy kończę szkołę to ciemno. Podczas dnia jaśniej co nie oznacza jasno. Ale mam nadzieję, że za jakiś czas jasność będzie trwała coraz dłużej.

5. Nie ma śniegu -  w tym roku jeszcze nie padało, natomiast w ubiegłym było ponoć całkiem biało. Co osoby mieszkające w akademiku cieszy podwójnie bo gdy napada śnieg nie ma jak dojechac do szkoły więc zajęcia są często z tej okazji odwoływane.

6. Wiatr - zdecydowanie fakt. Wieje bardzo dużo, co samo w  sobie oziębia temperaturę, która poza tym nie jest wcale niska. Podczas jednej z przerw gdy byłam w Polsce na południu powaznie wiało i po powrocie słyszałam o poprzewracanych drzewach, które zagrodziły drogi czy poniszczyły domy.

To chyba na tyle
Do usłyszenia,
Weronika

Ps w poniedziałek i wtorek czekają mnie próbne egzaminy... Hmmm. Dostałam też rozpiskę oficjalnych egzaminów w maju i w czerwcu czeka mnie ich 15 w tym ustny francuski już 27 marca!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz